وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی

وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مقاله و آدرس maghaleh456.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

 

مراحل اساسی چاپ مقاله

 

مرحله نوشتن

بر روی پیشرفت منطقی فرآیند تحقیق بیشتر تمرکز کنید تا ترتیب انجام آزمایش.
نگارش و ویرایش مقاله را در یک زمان انجام ندهید.

بر روی کامپیوتر خود یک فایل وورد باز کنید و عناوین اصلی و فرعی را در داخل آن بنویسید، سپس در زیر هر عنوان ایده های مربوط به آن را ذکر کنید. در صورتی که شما در حال نوشتن هستید ولی از صحت عبارات و کلماتی که نوشته اید مطئن نیستید، نگران نباشید. شما می توانید بعدا برگشته و نوشته های خود را ویرایش کنید. در واقع بهترین راه این است که شما نوشتن و ویرایش را همزمان انجام ندهید چون در این صورت شما روند نوشتن را گم خواهید کرد.

موضوع مورد بحث را داخل مقاله گم نکنید.

اگر کسی از شما بخواهد که سریعا در مورد مقاله ی خود توضیح دهید، آیا می توانید به زبان ساده و شفاف آن را شرح دهید؟ موضوع بحث بایستی به صورت شفاف، در قسمت چکیده ی مقاله ی شما و در اولین پاراگراف (حتی در اولین خط) نوشته شود. و  نباید در جایی از مقاله بیان شود که خواننده مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه، در مقاله ی شما  به دنبال آن باشد.

از دوستان و همکاران خود بخواهید تا نوشته شما را بررسی کنند.

یکی از مشکلاتی که ادیتورهای مجلات با آن روبرو می شوند بد نوشته شدن مقالات است. و دلیل آن هم ممکن است این باشد که زیبان مادری نویسندگان مقاله انگلیسی نبوده و نویسنده بعد از ترجمه ویرایش خوبی روی مقاله انجام نداده است.اگر مقاله از لحاظ زبانی و ساختاری ضعیف باشد نمی تواند به خوبی منظور و هدف خود را منتقل کند.

بین المللی بودن خوانندگان مقاله را در نظر داشته باشید.

از آنجایی که مجله ی انتخابی ما یک مجله ی بین المللی است ،پس بایستی در نظر بگیریم که خوانندگان مقاله از تمامی کشورها خواهد بود و ما این مساله را بایستی در مقاله نویسی در نظر بگیریم.

کل رساله دکتری خود را در یک مقاله 6000 کلمه ای نگنجانید.

بعضی از محققان و نویسندگان همه ی اطلاعات رساله دکترای خود را در یک مقاله جمع آوری می کنند اما بهتر است تا مانند نویسندگان با تجربه، از پروژه دکتری خود دو یا سه مقاله استخراج نمایید.

 

مرحله ی ارسال و ارائه مقاله

مجله مناسبی انتخاب کنید.

قبل از ارسال مقاله به مجله، اسکوپ مجله را بررسی نمایید تا مقاله شما در حیطه ی تخصص مجله باشد.اهمیت این کار واضح است اما باز مقالاتی هستند که به مجلات نامرتبط و نامناسب ارسال می شوند.برای انتخاب مجله مرتبط با مقاله ی خود می توانید اسکوپ مجله و یا مقالات چاپ شده ی قبلی را بررسی نمایید.

از یک روند سابمیت صحیح پیروی نمایید.

به دلیل اینکه اغلب نویسندگان برای مطالعه دستورالعمل های ارسال حتی 10 دقیقه هم زمان صرف نمی کنند، باعث می شوند زمان زیادی از نویسنده و ادیتور هدر رفته و فرآیند سابمیت کردن طولانی تر گردد.

ناقص بودن متن یک دلیل عمده برای ریجکت شدن مقاله است.

از علمی بودن پژوهش و خود و  پرداختن آن به شکافهای موجود در دانش، مطمئن شوید .یکی از دلایل عمده برای مقالاتی که پس از بررسی های دقیق ،ریجکت می شوند، ناقص بودن متن و یا شفاف نبودن دلیل انجام پژوهش است.

 

چگونگی برخورد با نظر داوران

  • پاسخگویی مستقیم به کامنتهای داوران
  • اصلاح کردن و ارسال مجدد مقاله به مجله
  • به چالش کشیدن داور با یک توجیه خوب

اگر شما توجیه قانع کننده ای داشته باشید می توانید با تغییرات جزیی در بخشی از مقاله، داور را قانع کنید که ایرادات گرفته شده اشتباه می باشد. توجیهات و دلایلی که شما ذکر می کنید اگر شفاف و منطقی باشد، مورد قبول داروران قرار خواهد گرفت.

اندشیدن در مورد سرعت انتشار مقاله در مجله

برخی از مجلات با ایمپکت بالا،پروسه ی داوری طولانی تر و داوری سخت تری دارند و بالطبع احتمال ریجکت شدن مقاله شما در این مجلات بیشتر از بقیه ی مجلات خواهد بود. به همین دلیل اگر شما به مصاحبه دعوت شدید و یا نیاز فوری به چاپ مقاله خود دارید این مورد را بایستی مدنظر قرار دهید.

در نظر داشته باشید که مقالات چاپ شده در مجلات نسخه نهایی مقاله هستند.

زمانی که شما مقالات چاپ شده را مطالعه می کنید از کیفیت مقاله خود نا امید نشوید، زیرا این مقالات، نهایی هستند و بعد از چندین بار ویرایش و اصلاح به چاپ رسیده باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 14 دی 1398برچسب:مقاله, چاپ مقاله, ] [ 11:54 ] [ پویا ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: