وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی

وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مقاله و آدرس maghaleh456.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

 

اکسپت مقاله به چه معناست؟

 

 

پس از این که مقاله برای ویراستار و یا ویراستاران یک مجله ارسال شد، در صورتی که نوشته مورد قبول ویراستاران قرار بگیرد مقاله پذیرش شده است. به فرآیند پذیرفته شدن مقاله توسط ویراستاران مجله، اکسپت مقاله گویند. اکسپت مقاله در اغلب موارد پس از ارسال برخی اصلاحات و اعمال آنها توسط نویسنده انجام می‌گیرد ولی در موارد نادری ممکن است در ارسال نسخه اولیه، اکسپت مقاله توسط ویراستاران انجام گیرد.

 

مراحل اکسپت مقاله

اکسپت مقاله در مجلات مختلف دارای مراحل متفاوتی است و هرکدام از مجلات مراحل تصویب شده‌ مشخصی برای این کار دارند. در ادامه قصد داریم به یکی از انواع مراحل اکسپت مقاله به صورت کلی اشاره کنیم:

 

گام اول: ارسال نسخه اولیه

در این مرحله نسخه اولیه‌ای از مقاله نوشته شده برای مجله مد نظر ارسال می‌شود.

 

گام دوم: ویرایش و کنترل ایرادات تایپی

  • در این مرحله مقاله از نظر نگارشی، قالب کلی و ایرادات لغوی احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لازم ویرایش می‌شود.
  • همچنین ممکن است حروف چینی مقاله در این مرحله توسط ویراستاران مورد تغییر قرار گیرد تا مقاله از نظر بصری زیباتر به نظر برسد.

 

گام سوم: ارسال مقاله تصحیح شده برای نویسنده مقاله

پس از این که مقاله مورد ویرایش قرار گرفت، برای نویسنده ارسال می‌شود تا ویرایش‌های مذکور را در مقاله اصلی اعمال کند. در این مرحله نکات مد نظر ویراستاران برای نویسنده ایمیل خواهد شد و نویسنده بایستی نهایت تلاش خود را انجام دهد تا تمام جزئیات ذکر شده را رعایت کند؛ مگر اینکه برای اعمال نکردن برخی از اصلاحات دلیل موجهی داشته باشد که در این صورت بایستی دلایل خود را به پیوست برای ویراستار مجله شرح دهد.

 

گام چهارم: بررسی دوباره مقاله توسط ویراستاران

پس از اینکه نویسنده تغییرات مذکور را روی مقاله اعمال کرد، ویراستاران بار دیگر مقاله را بررسی می‌کنند تا به تایید نهایی برسانند.

 

گام پنجم: چاپ نسخه اولیه مقاله به صورت آنلاین

در این مرحله در صورتی که مقاله شما مورد قبول ویراستاران مجله قرار گیرد، نسخه آنلاینی از مقاله شما در سایت مجله منتشر می‌شود که برای نویسنده مقاله قابل مشاهده است. پس از این که نسخه اولیه مقاله در سایت مجله قرار داده شد، هیچ ویرایش مجددی برای مقاله مورد قبول نخواهد بود.

 

گام ششم: انتشار نسخه نهایی

در این مرحله نسخه نهایی مقاله با تایید نویسنده در سایت مجله قرار میگیرد تا در دسترس افراد علاقه مند و محققان قرار گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 14 دی 1398برچسب:چاپ مقاله, اکسپت مقاله, ] [ 17:30 ] [ پویا ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: